ANNONS

20 år i pressarnas tjänst

Tillsammans med engagerade lantbrukare och maskinstationer har Tama Scandinavia nu optimerat balningsprestanda under två decennier. Tama Scandinavias och användarnas framgång har under dessa år gått hand i hand. Därför firas nu 20 år – tillsammans med alla lantbrukare och maskinstationer.

Etableringen för lönsam balning
2001 etablerades Tama Scandinavia med ambitionen att alla balar ska pressas problemfritt och effektivt. Man skulle inte behöva oroa sig över balningen, utan hinna tänka på annat. Rundbalsnät och pressgarn var inte produkter, utan lösningar. Ett recept för sinnesfrid.

Tama-medarbetarna hade lång erfarenhet av balningsprodukter och nära samarbete med användarna. Dessutom fanns en gedigen kärna av lantbruksbakgrund i organisationen. Tack vare detta var förståelsen för användarnas behov hög redan från början. Dessa behov har Tama matchat med forskning och utveckling i framkant. Så alla produkter är av högsta kvalitet. Dessutom har servicen skräddarsytts för skandinaviska behov. Tama Scandinavia har under årens lopp breddats och finns idag i både Sverige, Finland, Danmark, Norge och Island.

Utvecklingen av ledande produkter
De rundbalsnät och pressgarn Tama Scandinvia jobbar med har kunnat tas fram tack vare unika materialsammansättningar och innovativ produktutveckling. Näten har blivit längre, lättare och starkare vilket sparar stilltid, pengar och miljö.
Garnen är tunnare med bibehållen styrka och förbättrad knutsäkerhet, så pressen kan gå non-stop utan behov att stanna. Den typen av effektiviseringar ser medarbetarna på Tama Scandinavia som centrala för tjugo lyckade år tillsammans med användarna. Sedan flera år tillbaka bedrivs samarbete med alla de stora maskintillverkarna. Att de valt Tamas rundbalsnät och pressgarn är tecken på att idogt arbete mot perfektion lönar sig.

”Tama Scandinavia har gjort en otrolig resa över två decennier” säger Petri Hannukainen, Business Manager. ”Vi sitter med expertkunskap om de lokala behoven och samtidigt har vi Tamas resurser. Det har alltid borgat för optimering, så lantbrukare och maskinstationer blir så effektiva som möjligt. Vi ser hur efterfrågan stadigt växer och när vi lanserar nya lösningar är intresset stort.”

Ambitiös service – en trygghet för användarna.
I strävan efter att användarnas balning ska förbli problemfri går lösningarna hand i hand med service. Fokuset på service är så starkt att tjänsten Tama Assist utvecklats – för att minsta utmaning en lantbrukare eller maskinstation har ska lösas oerhört snabbt.
På webben finns gedigna guider, verktyg för åtgångsberäkning och analys av vilken lösning som bäst passar den enskilde användaren. Men framför allt har Tama Scandinavia dedikerade tekniska experter i fält som löser eventuella utmaningar. En servicenivå marknaden aldrig tidigare skådat.

Henrik Larsson, Tekniskt Ansvarig, har varit med sedan starten:
”Under dessa 20 år har vi förfinat vår service kontinuerligt. Vi är alltid tillgängliga och behjälpliga runt om i hela regionen. Det gör att man kan känna sig trygg och inkluderad med Tama Scandinavia, oavsett om man är en enskild lantbrukare eller stor maskinstation”.

Relaterade artiklar