ANNONS

Husqvarna informerar via mobilen

Nu blir det ännu lättare för Husqvarna Constructions kunder och användare att få information från och om företaget. Husqvarna Construction har lanserat en mobil webbplats.
Husqvarna Construction fortsätter att flytta fram positionerna vad gäller digital kommunikation och blir nu ännu mer tillgängliga för kunder och användare. I november lanserades en mobil webbplats, skräddarsydd för mobila enheter såsom smarta telefoner. Satsningen följer upp lanseringen av Husqvarnas nya hemsida som kom 2011.
– Allt fler surfar och skaffar sig information via sin telefon. Det behovet vill vi möta. Vi vill att våra kunder och användare snabbt ska kunna få information från oss, också när de inte sitter vid en stationär dator, säger David Hagström, Digital Media Manager på Husqvarna Construction.
– Vi kommer att lansera en mobil webbplats för alla marknader som idag har en lokal webbplats under 2012. Det betyder ungefär 30 språkversioner. Hittills har vi lanserat en internationell version, en för USA och en för Australien.
Den mobila webbplatsen innehåller information och funktioner som är intressant för användaren ute på fältet: produktinformation, support, kontaktuppgifter mm. Ett exempel är ”dealer locator” funktionen, som snabbt hjälper användaren att hitta närmaste Husqvarna-representant via GPS eller genom att välja ort. Ett annat är verktygsguiden som lotsar användaren till rätt verktyg för en viss applikation. Även Husqvarnas produktkatalog finns på den mobila webbplats. I årets katalog, som landar hos kunderna om några veckor, används QR-koder. Koderna kan läsas av med mobila enheter och är kopplade till den mobila hemsidan.
– Den mobila webbplatsen är viktig för att knyta ihop våra olika informationskanaler på ett bra sätt; den fullskaliga webbplatsen, produktkatalogen och annat tryckt material och våra kanaler på Youtube och Facebook, säger David Hagström.

Relaterade artiklar