ANNONS

Ny chef för kundsupport

Steelwrist fortsätter att stärka sin organisation och utser Peter Andersson till ny chef för kundsupporten. Peter har redan tagit klivet över från Steelwrist konstruktionsavdelning till sin nya roll. Samtidigt har supportavdelningen förstärkts med ytterligare två tekniker.
– Med tidigare erfarenhet från att leda kundsupport och gedigen teknisk kompetens har Peter en perfekt bakgrund för att leda och vidareutveckla Steelwrist support. Tillsammans med ett ytterligare förstärkt team kan vi ge våra kunder en ännu bättre och snabbare support framöver, säger Stefan Stockhaus, vd på Steelwrist.
En stor del av dagens supportverksamhet handlar om att utbilda återförsäljare så att slutkunden får en bra och säker installation med optimal prestanda. Ett dåligt inställt styrsystem, oavsett styrsystemsfabrikat, kan kosta slutkunden många kronor i större bränsleförbrukning.
– Liten bränsleförbrukning men även säkerhet är redan högt på Steelwrist agenda. Med en ökande andel hjul- och bandstyrning höjs även säkerhetskraven och detta är ett område där vi ser att många återförsäljare behöver mer kunskap om vad som gäller, säger Peter Andersson.
Steelwrist erbjuder idag såväl fältservice, fullservice, supportline via telefon eller Skype, samt andra digitala verktyg för att lösa tekniska problem.
Peter har tidigare jobbat på teknikföretaget M2 Engineering bland annat som produktchef, projektledare och servicechef. Peter har redan tillträtt sin nya tjänst och ingår i Steelwrist ledningsgrupp.

Relaterade artiklar