ANNONS

Virtuell NH på konsumentmässa

New Holland Agriculture, ett varumärke som ingår i CNH Industrial, har nått en publik bortom kärnverksamheten med jordbruksutrustning för att visa världen vad företaget har åstadkommit inom innovation och teknik.

Just nu, från den 5 till den 8 januari 2023, deltar företaget i mässan Consumer Electronics Show 2023 i Las Vegas, USA, tillsammans med Touchcast och Microsoft, och visar där en kraftfull simulering av sin traktorprototyp T4 Electric Power, komplett med autonoma funktioner.

Besökare på evenemanget kan se traktorn tack vare Touchcast, ett ledande företag inom skapandet av immersiva metaverse-upplevelser, med teknik som körs på Microsoft Cloud.
Med Touchcast-plattformen kan fordonstillverkare visa kundresan genom att skapa en fotorealistisk digital kopia av sina showrum och visa fordonen i realtid i 3D. Potentiella kunder kan sedan bläddra, anpassa och köpa sitt fordon i det interaktiva virtuella showrummet direkt från sin webbläsare, utan VR-headset eller särskild programvara.

Konsumenter kan interagera med en verklig rådgivare, ställa frågor, utforska nya funktioner, göra en virtuell provkörning, köpa sitt fordon och återvända när som helst för eftermarknadssupport.

New Holland, Touchcast och Microsoft kommer att köra live-demonstrationer på mässan, med en stor LED-vägg som skapar en simulering av denna metaverse-upplevelse och för samman konsumenter med de utvalda varumärkena.

– Vi är glada över att vara en del av detta innovativa projekt på CES 2023 och stolta över att samarbeta med Microsoft och Touchcast, företag som delar vår framåtblickande strategi. Tack vare denna teknik kan vi utforska och realisera kommersiella metaverse-alternativ som ger direkt åtkomst till våra produkter för kunder över hela världen. Det är ett nytt sätt att få personlig hjälp av en återförsäljare utan att fysiskt behöva ta sig till ett showrum, och det öppnar oanade möjligheter för oss och jordbrukarna. Vi ska vara på CES för att representera jordbruksbranschen och visa hur viktig innovation och teknik är inom vår sektor, säger Carlo Lambro, globa chef för New Holland.

Enligt Microsoft erbjuds unika möjligheter för företag att visa hela kundresan och kombinera en digital-first-upplevelse med den personliga touchen från en mänsklig assistent, allt till bråkdelen av kostnaden för ett fysiskt showrum. Det är spännande att se hur New Holland Agriculture med bidrag från Touchcast skapar en ny upplevelse för sina kunder och visar upp sin banbrytande elektriska traktor på ett innovativt sätt.

På Consumer Electronics Show 2023 fokuserar New Holland på sin elektriska prototyptraktor, som presenterades på CNH Industrial Tech Day i början av december 2022.
Företaget har en tradition av att utveckla traktorer för alternativa bränslen, för att minska jordbrukets miljöpåverkan, och producerar redan den större T6.180 Methane Power som drivs med metangas med hjälp av en modifierad dieselmotor. Men för mindre, lättare arbete krävs en annan lösning och detta har lett till utvecklingen av T4 Electric Power, branschens första helt elektriska lätta eldrivna traktor, med autonoma funktioner för att ytterligare hjälpa jordbrukarna att bli mer effektiva.
Traktorn har utvecklats i samarbete mellan CNH Industrial ingenjörer i USA och Italien och den strategiska partnern Monarch Tractor, ett jordbruksföretag som specialiserat sig på elektrifiering och som är baserat i Kalifornien, USA. Traktorn är utformad för att passa alla gårdstyper och storlekar, och har skapats med viktiga nyckelfunktioner i åtanke, som batteritid och prestanda, och är samtidigt en hållbar strategi för att minska maskinens utsläpp, bullernivåer och totala miljöpåverkan.

Relaterade artiklar