Mer service och support
Rototilt fortsätter sin satsning på service och support för att göra upplevelsen för kunden ännu bättre. Det innebär nya system, uppdateringar och rekryteringar.
En del av satsningen är en omorganisation av eftermarknad där Peter Carlsson blir chef för Teknisk Support. Peter kommer närmast från Ålö-gruppen där han haft en liknande roll med ansvar för Teknisk Support och utbildning för säljbolag, OEM-kunder och importörer.
– Det känns bra. Rototilt är i en spännande fas just nu och ligger i framkant i sin bransch, säger Peter Carlsson.
Peter har en lång erfarenhet av eftermarknad, teknisk support och produktutbildning, han tidigare även arbetat som verkstadschef för en återförsäljare av jordbruks- och anläggningsmaskiner.
– Det första vi ska göra är att utveckla kundsupportstödet. Vi kommer bygga ett system som ska förbättra hantering, uppföljning och kunskapsutbytet av supportärenden. Det är verktyg som kommer vara till stor hjälp nu när vi ökar vår export och utvecklas på nya marknader, säger Peter Carlsson.
Att uppdatera den digitala reservdelskatalogen är också en viktig del av satsningen. Det ska vara enkelt att hitta rätt reservdelar och därför har Rototilt har utvecklat en ny mobilanpassad version av den mycket populära reservdelskatalogen. Kunden kan ute på fältet knappa in serienumret via sin mobiltelefon och snabbt hitta rätt reservdelar.
– Vi har tagit fram en särskild strategi för att öka tillgängligheten av information. En del i detta är att digitalisera kundkontakten så långt vi kan, mobilanpassningen av reservdelswebben är bara ett litet steg. Möjligheterna med ny teknik är oändlig, säger eftermarknadschef Anders Mitterer.