Bilkörning ger kreativitet
Nya Volkswagen Tiguan presenterar “Idéer på väg”
Kan en bilfärd ge dig nya tankar och idéer? Volkswagen Sverige har tillsammans med reklambyrån DDB gjort en lanseringskampanj för helt nya Tiguan. Bilen har förutom fyrhjulsdriften 4MOTION även ovanligt många tekniska lösningar som standard vilket har gett upphov till kampanjtemat ”Idéer på väg”.
Förutom filmer, utomhusreklam och annonser som visar upp den nya bilen har man också arbetat fram content i form av ett antal vodcasts och podcasts. Dessa utgår från tesen att du får nya intryck när du rör dig framåt vilket ger upphov till nya tankar och idéer, och att det är lättare att samarbeta när man sitter bredvid varandra istället för mittemot varandra med ett mötesbord emellan sig.
Volkswagen bjöd in ett antal intressanta personer med olika bakgrund i tre nya Tiguan och gav varje bil ett speciellt ämne att diskutera kring: Staden, Undret och Tiden.