ANNONS

Digital plattform från Swecon

I portalen mySwecon samlas noga utvalda digitala tjänster från Swecon under ett och samma paraply för att öka användbarhet och effektivitet med entreprenadkundens behov i centrum. Den innefattar driften av maskinerna och information till förare och maskinansvariga, men också ekonomitjänster och annan information som är specifik för ägare och företagsledning.
– mySwecon utvecklas i nära samarbete med kunderna för att få tjänsten så användbar och praktisk som möjligt, säger Robert Carlsson, projektledare på Swecon.

Projektgruppen har jobbat med mySwecon sedan hösten 2017 och på ett tidigt stadium engagerades kunder för att utforma tjänsten. Dessutom kommer en handfull pilotkunder att använda webbportalen, för att finslipa tjänsten och olika detaljer, innan den släpps i skarp version efter sommaren.

– Branschen är i snabb förändring som följd av den tekniska utvecklingen och fokusområden idag handlar mycket om autonomitet, elektrifiering och digitalisering. I den dagliga kundkontakten har vi en ambition och vilja att förenkla kommunikation och förstärka relation i kombination med att våra kunder får ut mer av sitt maskinägande. Med uppkopplade maskiner ser vi stora framtida möjligheter till att kunna bredda vårt erbjudande av tjänster med syftet att förenkla kundrelation och förbättra kundsupport. mySwecon är ett verktyg som hanterar och kanaliserar information för att driva denna utveckling framåt, säger Christer Söderberg, vd hos Swecon.

 

Relaterade artiklar