Entreprenadmässa fortsätter på Solvalla
Svenska Maskinmässan arrangerades för första gången 2016 och MaskinLeverantörernas satsning på en egen mässa visade sig bli den framgång man hoppats på – det kom 11 740 besökare. Målet satt till 8 500 besökare slogs med råge. Mässan med cirka 100 utställare på 45 000 kvm blev snabbt slutsåld.
– Svenska Maskinmässan blev riktig fullträff och nu satsar vi på samma upplägg 2018. Vi öppnar nu för utställare att boka montrar och fokuserar på att få med så många som möjligt av våra befintliga medlemmar, säger Christer Söderberg, ordförande MaskinLeverantörerna.
– När vi planerade vår första branschmässa i Sverige så var vårt fokus att ge besökarna bästa möjliga upplevelse. 86 % av besökarna var så nöjda med mässan att de inte vill ändra någonting och mot den bakgrunden kommer vi självklart att arbeta vidare på inslagen väg, menar Christer.
Maskinentreprenörerna (ME), landets ledande bransch- och arbetsgivarorganisation för maskinentreprenörer, ställer sig bakom Svenska Maskinmässan även 2018.
– Att alla utställare är medlemmar i MaskinLeverantörerna ger mötesplatsen en kvalitetsstämpel. Det är också en garanti för våra medlemmar att göra trygga affärer, något som vi självklart stödjer, säger Magnus Persson, ordförande Maskinentreprenörerna ME.
Från Svenska Mässan är man stolt över att återigen fått förtroendet att vara arrangör.
– Vi ser fram emot att ta oss an uppdraget igen. Vi hade aldrig tidigare mött ett så stort intresse, både från utställare och besökare och intresset kommer nog inte minska inför mässan 2018. Detta är en bra grund stå på och som gör så att vi kan sätta fokus på att ge besökarna en fantastisk upplevelse 2018, säger Gabriel Börjesson, mässansvarig för Svenska Maskinmässan.
Svenska Maskinmässan, Sveriges tyngsta mässa väljer att komma tillbaka till Solvalla.
– Det är otroligt kul att MaskinLeverantörerna uppskattade Solvalla som mässpartner och att de 2018 återigen väljer att lägga Maskinmässan på Solvalla. Solvallas stora innerplan om 50 000 kvm och vår infrastruktur med ljud, ljus, wifi, parkering, restauranger, toaletter etc. gör oss till en unik plats för större utomhusmässor, säger Mats Rosén, VD på Solvalla.