ANNONS

Hydroscand utökar igen

Nu etablerar sig Hydroscand på småländska höglandet – och den första butiken öppnar i Nässjö den 3 juli. I butiken, som ligger på Brånavägen 3A, hittar du ett brett sortiment av slangar, kopplingar och andra ledningskomponenter. Butiken är idag omkring 250 m² men kommer att byggas ut till nästan det dubbla under hösten.

Förutom butik och slangservice, kommer även SlangExpress att finnas tillgänglig för kunder i Nässjö med omnejd. Det innebär att kunderna i regionen kommer att få en mer lättillgänglig slangservice framöver.

”Den nya etableringen gör att vi nu kommer närmare kunden på en marknad som är viktig för Hydroscand. Butiken i Nässjö är vårt första steg mot att öka tillgängligheten och servicen för våra kunder på det småländska höglandet” säger Pontus Nygren, Marknadschef på Hydroscand i Sverige.

Vidare avslöjar Pontus att en rad nya produkter och tjänster kommer lanseras under hösten. ”Vi vet att kunderna uppskattar vårt breda sortiment. Det tar vi på allvar och arbetar ständigt för att utveckla det efter kundernas behov. Det du söker ska du hitta här hos oss”

Butiken i Nässjö kommer att få personal med lång branscherfarenhet. Filialchef blir Henrik Wijk som är nyanställd på Hydroscand och har 13 år bakom sig i branschen med bred erfarenhet av Hydroscands produkter.

Till butiken har även Clas Lindahl anställts. Han kommer också att arbeta med framtida projekt kring expansion i regionen. Clas har även han en lång erfarenhet från branschen.

Hydroscand är marknadsledande inom slang och ledningskomponenter i Skandinavien. Med närmare 60 slangservicebutiker i Sverige, från Malmö i söder till Kiruna i norr är vi en lite närmare slangservice.

Familjeföretaget Hydroscand grundades i Stockholm 1969 och har idag en omsättning på ca 200 miljoner Euro (2016), 200 slangservicebutiker och mer än 400 återförsäljare. Med våra drygt 1 100 anställda servar vi över 21 000 kunder i Europa, Asien och Afrika.

Verksamhetens fokus utgår från affärsidén – Vi ska montera och distribuera slang och ledningskomponenter från en decentraliserad och kundnära organisation.

Relaterade artiklar