ANNONS

JCB rockar loss

Det har i dagarna gjorts klart att JCB, med benäget bistånd från Agroma Öst i Rinkaby och Söderberg & Haak blir nya samarbetspartner till Sweden Rock Festival i Norje i Blekinge, Sveriges största rockfestival, och som 2012 går av stapeln den 6–9  juni med bland annat Mötley Crue som ett av de påannonserade dragplåstren.
Under festivalen, som lockar mellan 30 000 och 35 000 besökare de fem olika scenerna per dag under de fyra konsertdagarna, serveras mat och dryck till ett värde av 40 miljoner kronor fördelade på 375 000 matportioner och exempelvis 250 000 pilsner.
Här kommer behovet av en effektiv organisation och rationell maskinpark in i bilden, behovet under arrangemangets uppbyggnad, genomförande och avveckling består av cirka 12 stycken hjullastare, från JCB 409 till JCB 456, 4 stycken teleskoplastare, från den nya modellen TM 220 till maskiner med över 10 meters lyfthöjd samt ett drygt trettiotal JCB UTV Workmax. Totalt sett rör det sig om 50 olika JCB-produkter.
– Förutom att affärssamarbetet känns klockrent för oss, ser vi tydligt att varumärkena Sweden Rock och JCB stärker varandra när de kommuniceras sida vid sida, något vi ska ta fasta på och utnyttja i marknadsföringen, säger Mats Natvig, försäljningschef för Sweden Rock Festival.
– Från Söderberg & Haaks sida siktar vi på att etablera ett långsiktigt affärssamarbete med Sweden Rock och ser detta som ett nytt, fräscht marknadsföringsgrepp i vår ibland traditionsbundna maskinbransch, säger Thomas Svensson, vd för Söderberg&Haak Maskin och tillägger
– De hårdaste maskinerna och den hårdaste musiken måste ju höra ihop!

Relaterade artiklar