ANNONS

Ny chef på Norrmejerier

Stephan Borgström tillträder som kommersiell chef Sverige, för Norrmejeriers varumärkesportfölj och kundernas egna varumärken inom mejerikategorin.

– Norrmejerier har ett bra utgångsläge för att stärka sin ställning på den svenska marknaden. Vi har en stark förankring hos de norrländska konsumenterna samtidigt som Norrmejeriers strategiska kunder efterfrågar ett tätare samarbete inom allt fler områden, något som i slutändan ska gynna de norrländska mjölkbönderna, säger Stephan Borgström.

Stephan Borgström kommer närmast från en tjänst som seniorkonsult på Macklean som jobbar med affärs- och strategiutveckling för företag inom de gröna näringarna. Han har tidigare haft ledande befattningar inom andra livsmedelsföretag såsom Arla Foods, Milko och Kraft Foods.

– Det är väldigt spännande att åter kliva in i affärsrollen och speciellt på Norrmejerier som är ett spännande företag med en stark, lokal hemmamarknad och välkänt i Sverige med sina starka riksvarumärken Västerbottensost®, Verum®, Fjäll®och Gainomax®, säger Stephan Borgström.

Placering blir i Stockholm på Franzénsgatan tillsammans med Diego Cabeza som är Norrmejeriers affärschef för export.

– Jag kommer ha nära till Norrmejeriers kunder och även till Umeå där jag har mitt KAM-team, Key Account Managers, med ansvar för Norrmejeriers största kunder, säger Stephan Borgström.

h4xm6inqbz6qmgnubs1o

Om Norrmejerier

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av cirka 500 lokala bönder varav 400 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Gainomax®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter drygt 500 årsanställda och omsätter ca 1,8 miljarder kronor per år.

Relaterade artiklar