Case IH toppchef i Sverige
Mer än 60 engagerade försäljare var närvarande vid ett livligt kick-off möte för uppstartningen av Case IHs svenska återförsäljarnätverk, i februari i år. Under det två dagar långa lanseringsevenemanget låg fokus på den växande betydelsen av marknaderna i norra Europa i allmänhet och optimeringen av Case IH kundtjänsten samt service i allmänhet i Sverige. Det finns planer på att ytterligare utöka detta nya nätverk i framtiden.
Sju återförsäljare deltar i det nya nätverket redan från början, och samtliga har en bred erfarenhet av Case IH som varumärke och dess produkter och tjänster och ännu viktigare, de har en nära relation till de egna kunderna. Baserat på erfahrenhet och starkt förtroenden har de åtagit sig att ytterligare öka kvaliteten av de egna tjänsterna och bli de föredragna samarbetspartnerna för svenska jordbrukare. I och med övergången från att tidigare vara en importör marknad till det nya återförsäljarnätet, kommer IH Case att på ett tillförlitligt sätt kunna ge de bästa möjliga lösningarna till kunderna genom att erbjuda jordbruksmaskiner av hög kvalitet, optimala finansieringstjänster och kontinuerlig teknisk support för en “one-stop-service”.
– Det var ett rent nöje att få möta de svenska återförsäljarna och se hur motiverade de är. Jag är övertygad om att vi, med produkterna och tjänsterna som vi erbjuder genom detta nya starka nätverk i Sverige, kan bistå jordbrukarna att framgångsrikt bemästra utmaningarna i det moderna globaliserade jordbruket, sade Matthew Foster, Vice President för Case IH Europa, Mellanöstern och Afrika vid lanserings evenemanget i Hindås.
Daniel Bryske, vd från Maskin Väst i Karlstad tillade, som en av de svenska återförsäljarna:
– Jag ser fram emot den gemensamma insatsen med Case IH att serva och stödja våra kunder i framtiden. Det råder ingen tvekan om att svenska jordbrukare befattar sig med ett brett utbud av produkter och möter utmaningar dagligen. Därför ligger vårt fokus på att forsätta vara deras första och bästa val – idag och i framtiden.