Nytt kommunikationssamarbete och PR ska öka engagemanget för svensk honung
Svenska Bin laddar för 2025 med nytt kommunikationssamarbete och fortsätter satsningen på att få svenska konsumenter förstå värdet av svensk honung.
– Vi jobbar för att alla biodlare i Sverige ska slippa konkurrera mot importerad lågprishonung av sämre kvalitet. Under 2025 satsar vi på att stärka varumärket Svenska Bin. Vi vill skapa ett större engagemang för den svenska honungen och våra biodlare. Det finns fortfarande en stor andel konsumenter och handlare där ute som ännu inte upptäckt alla fördelar med svensk honung. Därför kommer vi fokusera på utbildning och PR med syftet att förflytta honungen från sockerhyllan till delihyllan där den hör hemma, säger Cina Risberg, kommunikationsansvarig på Svenska Bin.
Vi avslutar 2024 med att tacka Anna Lind Lewin och Sanna Ohlander som drivit flera framgångsrika projekt för Svenska Bin och som med sitt stora engagemang ökat kännedomen om svensk honung.
Anna Lind Lewin fortsätter sitt arbete som kreativ ledare för Pollinera Sverige som hon grundat med Lotta Fabricius Kristiansen och jobbar även för Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU)
Sanna Ohlander driver tillsammans med Marie Backman, Honungskollen och arbetar som matkreatör för företag som IKEA och Elektrolux
Samtidigt välkomnar vi Cina Risberg som nu tar över som kommunikatör för Svenska Bin. Cina har lång erfarenhet av livsmedelsbranschen, både som PR och varumärkesstrateg, skribent och matkreatör. Bl.a jobbar hon som rådgivare inom Projekt MatLust och har ett stort engagemang för mat och hållbarhet.