ANNONS

Renault och Reco hyllar hantverkarna

Vem är Sveriges mest rekommenderade hantverkare? Är det en snickare från Halmstad? En plåtslagare från Stockholm? Eller kanske en målare från Ystad? Renault utlyser tävlingen Sveriges mest rekommenderade hantverkare 2015.

Tillsammans med www.reco.se, en webbsida där kunder kan skriva omdömen om företag, utlyser Renault en tävling för att ta reda på vilket som är Sveriges mest rekommenderade hantverksföretag. Tävlingen bygger på de omdömen som kunder skriver om olika företag, och baserat på dessa omdömen kommer finalisterna väljas ut.

”Hantverkarna är en viktig del av samhället och våra kanske mest krävande kunder. Idén till tävlingen har växt fram som ett resultat av den dagliga dialog vi har med våra hantverkskunder. Den här yrkesgruppen gör ett fantastiskt jobb som inte alltid får den uppskattning de förtjänar. Det vill vi ändra på.” säger Lars Höglin, Marknadskommunikationschef Renault Sverige.

För att ha chansen att vinna förstapriset, som är en Renault Trafic Formula Edition, behöver hantverkaren bara anmäla sitt företag till tävlingen och bli rekommenderad av sina kunder. Vem som vinner äran och bilen avgörs i en livesänd final i Rockklassiker vecka 20. Finalisterna utses genom en kombination av de bästa omdömena samt en expertjury med representanter från reco och branschorganisationer.

”Vi tycker att vi har de perfekta bilarna för hantverkare, men vi kan ju inte säga något om det jobb de utför. Därför har Renault etablerat ett samarbete med reco.se och låter kundernas omdömen ligga till grund för tävlingen – för kunden har ju alltid rätt!”, avslutar Lars.

Att det är just Renault som tagit initiativ till kampanjen är inte så konstigt. Renault är bland de ledande på lätta transportbilsmarknaden i Sverige och i Europa är Renault sedan 17 år störst på marknaden för lätta transportbilar.

Renault Trafic Formula Edition är en ny specialutrustad version av Nya Renault Trafic. Bilen har motorer som kombinerar maximal prestanda med minimal förbrukning och låga CO2 utsläpp tack vare Renaults erfarenhet från Formel 1. Vidare är denna specialversion specialdesignad med en sportigare framtoning med specialfälgar, tuffare grill med kromdetaljer, snygga speciallister och Formula Edition-dekaler, exklusiv inredning, MediaNav navigationssystem med pekskärm och parkeringskamera. Bilen har klassens bästa lastutrymme och teknik för det mobila kontoret.

Mediekanalerna för kampanjen är radio, print och online. Kunderna rekommenderar sina hantverkare på Renaults kampanjsida www.brahantverk.se. Finalen går live i radiokanalen Rockklassiker med olika aktiveringar.l2qiyfqfsjdoqfps90yl

Relaterade artiklar