ANNONS

Information från tillverkare – därför åker lantbrukare till Agritechnica

DLG, arrangören bakom Agritechnica, har nyligen släppts sin besökarundersökning från årets mässan. Den visar att 34 procent besöker mässan för att få information om nyheter och trender och lika många är där för att prata med representanter från maskintillverkarna. På plats nummer tre, med 29 procent av svaren kommer att få en översikt om vad marknaden har att erbjuda.
Andra anledningar att besöka mässan är att träffa kollegor i branschen, planera för investeringar och finna nya affärsmöjligheter.
Hela 74 procent av besökarna planerade att göra en investering i sin verksamhet de närmsta två åren. Det är en ökning med 3 procent jämfört med samma enkät bland besökarna på Agritechnica år 2015.
Hela 19 procent av besökarna planerar att göra investeringar i en helt ny verksamhetsgren.
En stor del av besökarna på Agritechnica representerar relativt stora gårdar, 27 procent har mellan 101 och 300 hektar åker och hela 86 procent var nöjda med mässan.

 

Relaterade artiklar