Ny chef på Huddig
Daniel Myrgren har idag tillträtt som ny marknads- och försäljningschef på Huddig AB. Han kommer närmast från tjänsten som marknads- och försäljningsdirektör på SMP Parts AB. Med drygt 15 års erfarenhet av såväl teknisk försäljning, ledarskap och global försäljning blir Daniel en nyckelperson i Huddigs fortsatta expansion.
Innan Daniel kom till SMP Parts hade han under drygt åtta år haft olika ledande befattningar inom den globala industrikoncernen Voith AG med ansvar för försäljning och marknadsföring internationellt för produktgrupper inom divisionen Mining & Metals.
– Att få jobba med ett varumärke som HUDDIG känns fantastiskt, säger Daniel Myrgren. I mina ögon är HUDDIG entreprenadbranschens Tesla. De ligger tekniskt i framkant och driver utvecklingen framåt. Lanseringen av Tigon Technology våren 2015 är bara ett exempel. Den nya D-serien som lanseras nu i vår gör HUDDIG till den mest kompletta grävlastare som finns på marknaden. Jag ser verkligen fram mot mitt nya uppdrag, säger Daniel Myrgren.
Som försäljnings- och marknadschef kommer Daniel att ingå i ledningsgruppen och ha det övergripande ansvaret för Huddigs marknadsföring, försäljning och eftermarknad.
– Huddig är inne i en expansiv fas just nu, säger Lars Lindahl, VD på Huddig AB. Med den nya D-serien tänker vi befästa vår starka ställning på den svenska marknaden och internationellt har vi siktet inställt på Tyskland och USA där vi ser störst potential för vår premiumprodukt. Daniel Myrgren kommer med sin erfarenhet och bakgrund att spela en nyckelroll i arbetet att ta Huddig vidare mot nya framgångar.