Många slåss om samma pris
För sjunde året i rad arrangerar Mynewsdesk tävlingen Årets Nyhetsrum. Syftet med tävlingen är att inspirera kunder till att arbeta ännu bättre med sina nyhetsrum och lyfta fram dem som arbetat på bästa sätt. Utifrån tio kriterier granskar Mynewsdesks jury företagens pressrum för att kunna nominera samt utse en vinnare i respektive kategori.
Goodyear började tidigt använda Mynewsdesk i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Sedan starten har nyhetsrummet utvecklats snabbt och har idag en stadig skara antal följare i respektive land. En av nyckelingredienserna är att vara lokal, relevant, kontaktbar och att dela med sig av stora som små händelser.
– Vi på Goodyear siktar alltid högt och lägger ner mycket tid och kärlek på vårt nyhetsrum, därför är det riktigt kul att bli uppmärksammade i och med denna fina nominering“, säger Karin Senning, Nordic Sr brand Manager på Goodyear.
Vinnaren utses den 28 januari och vi har tidigare rapportetat om att även Swecon och Trejon är nominderade.