Ny marknadsdirektör för Arla Sverige
Kristina Hammerö tillträder den 1 januari 2026 som ny marknadsdirektör för Arla Sverige. Hon tar över efter Matthew Walker, som återvänder till Storbritannien för att leda Arlas Foodservice-verksamhet där.
– Jag ser fram emot att fortsätta bygga Arla som en positiv kraft i samhället, tillsammans med vårt engagerade marknadsteam och våra ägare mjölkbönderna. Med starka varumärken, relevant kommunikation och långsiktiga initiativ vill vi bidra till hälsa, hållbarhet och stolthet över vårt kooperativa arv, säger Kristina Hammerö.
Kristina Hammerö började på Arla år 2017 och har sedan dess haft flera ledande positioner, senast som marknads- och hållbarhetsdirektör för Arlas varumärke. Under en period arbetade hon som marknadsdirektör på Nomad Foods (Findus), där hon byggde upp den nordiska organisationen innan hon återvände till Arla.
– Jag är väldigt glad att Kristina tar sig an den här rollen. Hon kombinerar ett skarpt strategiskt tänk med en genuin förståelse för både konsumenter och varumärken och leder med värme och inkludering. Jag är övertygad om att hon kommer att fortsätta stärka Arlas varumärke och driva vår marknadsagenda framåt, säger Cecilia Kocken, vd för Arla Sverige.
Rekryteringen av Kristina Hammerös efterträdare inleds nu i december.

