Ny pickup till gården ?
För att möta kundernas önskemål och behov har nya Isuzu D–Max fått en större dragvikt, ökad från redan höga 3 000 kg
till klassledande 3 500 kg.
Samtidigt introduceras utrustningsnivåerna Shiro och Kuro, där Shiro bland annat omfattar en noggrann svensk
rostskyddsbehandling, slagtålig flakinklädnad med kantskydd, luftkonditionering, sex krockkuddar, ABS–bromsar,
antisladdsystemet ESC, främre elhissar, elvärmda framstolar, fjärrstyrt centrallås, CD–radio med Bluetooth och farthållare.
Till Kuro ingår även klimatanläggning, larm, fotsteg, gråsvart läderklädsel med elmanövererad förarstol och
läderklädd ratt med integrerade radiokontroller.
Isuzu är Japans ledande tillverkare av lastbilar, en marknad där kraven på hållbarhet, tillförlitlighet och lång livslängd
är avgörande. Erfarenheter och kunskap från denna tillverkning genomsyrar även Isuzu D–Max med konstruktionslösningar
vars mål är desamma som för de tyngre fordonen.
Den moderna turbodieseln levererar 163 hk vid 3 600 v/min och 400 Nm mellan 1 400 och 2 000 v/min.
Resultatet av den moderna teknologin är låga utsläppsnivåer, något som också påverkar driftskostnaden positivt då
D–Max har klassledande lägst fordonsskatt.
Växellådsalternativen är två, sexväxlad manuell eller femväxlad automat, där bägge har utväxlingar som skapar en
optimal körupplevelse både på landsväg och i terräng. Vid landsvägskörning drar en manuellt växlad Isuzu D–Max
inte mer än 6,5 l/100 km, medan automatversionen förbrukar 7,3 l/100 km. Motorn är även försedd med kamkedja
för hög driftsäkerhet samt lägre underhållskostnader. Prestandan är 0–100 km/h på 12,8 sekunder och toppfarten är 180 km/h.