ANNONS

Nytt spel för entreprenörer

Pon och Caterpillar har tillsammans med sociala mediebyrån Gravel tagit fram och utvecklat ett spel som lanseras i dag, 21:a november. Tanken bakom är att på ett roligt sätt skapa ett mervärde och samtidigt lyfta in teknologiska inslag kring maskinerna. Spelet är webbaserat och all trafik drivs från Facebook. Genom att delta är du också med i vår tävling där du kan vinna fina priser som t.ex. VR-glas ögon, en mobiltelefon och Cat-produkter.

Anledningen till att vi har tagit fram det här spelet är för att skapa ett mervärde och engagemang med kunder och maskinförare – ja egentligen alla människor som är intresserade av Pon och Caterpillar. Vi ville skapa något roligt och samtidigt lyfta in teknologiska inslag och fördelar som finns i maskinerna. Samtidigt ger detta möjligheten testa nya sätt att nå ut och prata med dessa människor än via traditionella medier. Vi hoppas detta ska bli en snackis som ger ringar på vattnet men också att besökarna ska intressera sig mer för de teknologiska lösningar som Pon och Caterpillar erbjuder.

Cat Grade Control, Cat Production Measurement och övriga teknologiska delar är helt fantastiska och ger verksamheter möjligheten att bli mer kostnadseffektiva.

Spelet går ut på att få så hög poäng som möjligt. Poängen baseras på tiden du kört hjullastaren och när energin tar slut är spelet över. Du styr med musen alternativt tummen och flyttar hjullastaren sidled. Genom att köra på ett miljövänligt sätt och samla bränsle till hybriden maximerar du din score.

Undvik objekt som reducerar hjullastarens energi och åk över objekt som minskar energiförbrukningen för att komma så långt som möjligt! Undvik stenar och oljespill, åk över eco-drive löv, Cat-olja och batterier.

Genom att delta i spelet är du också med i vår tävling där du kan vinna fina priser. Vi utser nya vinnare varje vecka under sex veckor fram till nyårsafton. Det finns också funktioner att dela vidare spelet så att även vänner och familj kan delta och vinna fina priser som t.ex. VR-glasögon, en mobiltelefon och Cat-produkter.

Två specifika landningssidor har också tagits fram som finns på Facebook och som länkas från spelet med mer information dels om teknologin, men även för att sprida större förståelse för maskinernas bränsleeffektivitet. Vi hoppas och tror att detta kommer vara av intresse för många. Valet att fokuserar på Facebook känns givet då vi vet att det är en oerhört stark kanal där vi kan nå exakt rätt människor, plus att det är en plattform där vi kan få en personligare kontakt med våra kunder.

cat

Relaterade artiklar