ANNONS

Svenska Foder nominerade till Svenska Designpriset

Svenska Foders varumärke Fibergi har blivit nominerat till Svenska Designpriset inom kategorin Identitet/Förpackning.
Svenska Foder tog i början av året ansvar för varumärket Fibergi som funnits i 30 år. En av de första sakerna man gjorde var att ta ett nytt grepp om varumärket, för att skapa en större efterfrågan. Man tog fram ett nytt spännande produktsortiment. För att matcha det nya produktsortimentet tog man fram en ny grafisk profil.
Projektansvarig för Fibergiprojektet var Petra Oxelbrand, produktchef Häst och Försäljningschef Djur&Natur. Tillsammans med Malin Hansen, marknadskommunikatör och grafisk formgivare på Svenska Foder, diskuterade man sig fram till en vassare grafisk profil, något som varit väldigt uppskattat i de lokala Djur&Natur Butik i landet och hos Svenska Foder återförsäljare.
– Konkurrensen på hästfoder i landet är monumental. Många olika varumärken slåss om kunderna. Då måste man verkligen urskilja sig från mängden. Det gör det nya produktsortimentet, både vad gäller innehåll och design, säger Petra Oxelbrand.
Nu har den grafiska formgivningen blivit nominerad till Svenska Designpriset, en tävling i grafisk kommunikation som är öppen för alla. Tävlingskategori för Svenska Foders bidrag är identitet/förpackning. Tävlingen arrangeras av Batteri Kommunikation AB.
– Det hör inte till vanligheterna att Svenska Foder blir nominerade i denna typ av produktion.  Men det är ett kvitto på att vi har personal som är duktiga inom alla olika områden i företaget. Det ska vi vara väldigt stolta över, säger vd Claudio Pelsen.
0C631072

Relaterade artiklar