ANNONS

Trelleborg byter varumärke på Elite XP och Premia

Trelleborg Wheel Systems lanserar en omfattande kampanj för att uppmärksamma varumärkesbytet av deras massiva däck, Elite XP och Premia. Däcken kommer att få ett nytt utseende med varumärket Trelleborg och logotypen på sidan av däcket. Elite XP ingick tidigare i däckserien Bergougnan. Trelleborg förvärvade Bergougnan i januari 1988 och fortsatte att tillverka däck under varumärket Bergougnan till och med slutet av 2011. Premia-däcket har tillverkats av Trelleborg sedan köpet av Watts Tyre Group slutfördes i februari 2011. Varumärkesbytet uppmärksammar Trelleborg som varumärke, vilket är synonymt med avancerad däckteknik och innovation i kombination med design och tillverkning av världsklass. “Omprofileringen av däcken Elite XP och Premia ses som ett viktigt steg i vår varumärkesstrategi, vilken har till syfte att höja värdet och öka igenkänningen av våra produkter”, säger marknadschefen för affärsområdet Industridäck på Trelleborg Wheel Systems, Andrea Tomaselli. “Omprofileringen gör det enklare för våra kunder att identifiera däcken som förstklassiga Trelleborg-produkter och fortsätter därmed att skapa mervärde för våra samarbetspartners och kunder”. Informationskampanjen, vars fokus ligger på däcken Trelleborg Elite XP och Trelleborg Premia, startade i mars 2012 med annonser i ledande fackpress över hela Europa samt i USA. Kampanjen finns även på Trelleborg Wheel Systems webbplats. De massiva Elite XP-däcken är godkända för originalmontering och erbjuds i olika blandningar som non-marking och hög lastkapacitet. Elite XP och Premia finns båda i de standardstorlekar som materialhanteringsutrustning efterfrågar. Däcken används primärt i applikationer där minimalt stillestånd är ett krav.

Relaterade artiklar