ANNONS

AI ger snabbare kundsupport

CNH Industrial tar hjälp av AI-teknik för att förbättra kundsupporten genom effektivare felsökning och snabbare reparationer. Därmed är tanken att stilleståndstiderna ska minska och därmed minskar kostnaderna för lantbrukarna på två sätt, billigare reparation och arbetet kommer snabbare igång igen.

Programvaran har CNH Industrial tagit fram i samarbete med återförsäljarnas verkstäder och planen är att reparatören på verkstaden genom att ställa frågor och beskriva problemet med traktorn eller maskinen till med AI-tekniken ska få snabbt svar på vilka åtgärder som behöver göras och vilka reservdelar som går åt. Kort och gott ska AI-tekniken göra att felsökningen går snabbare och risken för att teknikern river ner en maskin och sen står med fel reservdelar när den ska skruvas ihop elimineras.

CNH AI Tech Assistant heter systemet som i ett första skede ska lanseras bland 300 återförsäljare i Nordamerika, Australien och Nya Zeeland.
När det lirar där blir det en global lansering.

Relaterade artiklar