Återförsäljare lär sig mer om Case IH
Mer än 1 400 anställda från Case IH-återförsäljare över hela Europa besöker CNH Industrials fabrik i österrikisk St. Valentin. Det är en fortsättning på den utbildning om nya produkter och tjänster som visades på Case IHs nyligen genomförda “Trust the Red”-återförsäljarkongress i Madrid för produkter som kommer att lanseras på marknaden under de kommande månaderna.
Tidigare har återförsäljare från Mellanöstern, Afrika, OSS och Asien och Stillahavsområdet genomgått samma utbildning.
I syfte att utbilda återförsäljares personal i nya Case IH-produkter och tjänster som kommer ut på marknaden senare under år 2023, hade evenemanget ett starkt fokus på praktisk användning. Deltagarna kunde inte bara undersöka nya maskinfunktioner, utan också jämföra Case IH-maskiner med de från andra tillverkare, och till och med studera nyckelkomponenter i detalj som motorer, som analyserades oberoende tillsammans med konkurrerande enheter.
Återförsäljargrupper från 25 länder deltog i utbildningsevenemang fördelade marknad för marknad under perioden 22 mars till 12 maj, för att ge bästa möjliga upplevelse för varje grupp. Under en vecka kunde de ägna en och en halv dag åt fullständig produktutbildning och ytterligare en dag med att lära sig om marknadsspecifika funktioner och produkter. Utspridda på sex stationer inkluderade utbildningen områden om nya produkter, konkurrenter, tjänster, support, teknik/precisionsjordbruk och finansiella lösningar. Dessutom ägnades tre sessioner åt att utbilda återförsäljarnas egen utbildningspersonal inom både försäljning och teknik. Produkterna vid evenemanget inkluderade inte bara befintliga modeller, utan också den senaste utvecklingen inom Case IHs utbud av traktorkraft, såväl som Case IH balpressar och lastare, med detaljer som kommer att offentliggöras under de kommande månaderna.
– Dessa evenemang är ovärderliga för att hjälpa återförsäljare att lära känna ny produktutveckling före lanseringen, och det var riktigt bra att komma tillbaka med Case IH-nätverket för det första stora internationella träningsevenemanget ansikte mot ansikte i St. Valentin sedan år 2019, säger Gavin Enright, chef för kommersiell utbildning och säljsupport, Experience Center CNH Industrial Austria.
– Deras feedback berättade för oss att händelser som dessa är precis vad de behöver för att samla in kunskapen för att stödja nya produkter innan de börjar säljas till kunder, särskilt på en plats där de kan jämföra med konkurrenskraftiga maskiner och information. Det ger oss alla mycket självförtroende inför det kommande året.