ANNONS

Axima har utsetts till Premium Top Partner för New Holland

Axima, som säljer och har service på New Holland maskiner från totalt 6 platser, har uppnått den högsta certifieringen man kan uppnå som New Holland återförsäljare: Axima har nämligen utsetts till Premium Top Partner 2016. När en återförsäljare uppnår den högsta nivån, är det ett bevis på att de upprätthåller de högsta kvalitetskraven på både försäljning och service från New Holland.
Certifikatet på Premium Top Partner blev överlämnat till Carl Lindell från Axima av Lieven Bonte, Network Development Manager hos New Holland. Detta skedde på den första av Axima’s 3 New Holland Days, som äger rum 18-21 maj, där många kunder kommer för att se de nyaste New Holland traktorerna och skördetröskorna. Lieven Bonte säger: ”Axima är en av de första återförsäljarna i Europa som redan under sitt första år de bedöms i Top Partner programmet uppnår den högsta certifieringen. Det är imponerande”.
Carl Lindell: “Vi är mycket stolta över att vi så snabbt har kvalificerat oss till att vara Premium partner för New Holland. Vi har arbetat målmedvetet på att få detta erkännande. Vi kommer att fortsätta arbetet, för att även i framtiden kunna leverera den bästa servicen till våra kunder. Premium Top Partner är ett bra program för att säkerställa att kontinuerligt förbättra sin service och organisation.
Höga krav till återförsäljarna
I Top Partner programmet har det definierats en rad ”best practices”, som är med till att göra New Holland återförsäljarna till den föredragna partnern för kunderna. Det består av en rad specifika aktiviteter, som återförsäljaren genomgår och mäts på varje år.
Det är överlag, att målen skall uppfyllas, och det är absolut inte en utmärkelse som kommer av sig själv. Det skall arbetas målmedvetet i alla avdelningar hos återförsäljaren, för att bli utnämnd till Top Partner.
I Top Partner programmet ställs det bland annat krav till återförsäljarens faciliteter och lokaler, försäljning, en hög servicenivå och generellt en god utveckling samt tillväxt hos återförsäljaren. Det är naturligtvis även stort fokus på utveckling och träning av personal för att säkra, att de alltid är up-to-date med den nyaste kunskapen om produkterna. Därutöver är det en rad finansiella mål samt målsättningar i förhållande till marknadsföring, IT system och andra administrativa saker, som skall uppnås för att bli Top.

Här ses från vänster Lieven Bonte, Network Development Manager, New Holland, Carl Lindell, Axima och Joost Vannieuwenborgh, Business Director, New Holland.

Relaterade artiklar