ANNONS

Case IH i framtiden

Mer än 1200 deltagare från 29 europeiska länder samlades på Case IHs handlarkonferens – Dynamik och  framgång betonas av ledningen – Fokus på tillväxt i Europa – Presentation av nya produkter inför 2013 och försäljningsmål för de kommande tre åren.
Case IH-handlare från hela Europa samlades i Linz, Österrike, för att lyssna till företagsledningens ambitiösa planer för de kommande fem åren, när det gäller utvecklingen av varumärkets välkända roll som en av de ledande leverantörerna av produkter och service för professionella lantbruksföretag.
Med hjälp av sloganen ”Spread the Red” presenterade företagsledningen imponerande tillväxtsiffror, som baserades på de senaste årens framgångar. Även ambitiösa framtidsplaner avslöjades. Ett betydande antal nya produktutvecklingar visade företagets fokus på utveckling och tillväxt.
– Jag är övertygad om att den utveckling vi går igenom i Europa på alla sätt kan jämföras med tillväxten vi upplevt i USA, sade Andreas Klauser, globalchef och CEO på Case IH.
– Vi har innovativa produkter som sätter standarden i branschen. Dessutom har vi motiverad personal och handlare som erbjuder förstklassig service. Nätverket, som de tillhör, täcker hela Europa och har som uppgift att hjälpa lantbrukarna att nå framgång.
Matthew Foster, ansvarig för den europeiska marknaden, betonade att varumärkets klara syfte i Europa är att bygga upp och fortsätta den snabba utvecklingen av marknaden som man åtnjutit under gångna år.
– Case IH är välkänt för att vara ett dynamiskt varumärke som är klart inriktat på sina kunder och deras behov, noterade han.
– Vi har frågat våra kunder vilka deras verkliga behov är och svaren vi fick har gett oss en standard att jobba emot; pålitlighet, hög prestanda, ekonomisk effektivitet och gedigen back up med snabb respons när det gäller reservdelar och servicebehov.
Paul Harrison, chef för skördeprogrammet i Europa, poängterade att man speciellt uppmärksammat kraven för skördetröskor på den europeiska marknaden.
– Kraftfullare motorer, lägre bränsleåtgång, bandställ, större spannmålstankar, hantering av skörderester och effektivare och bredare skärbord är några av de punkter som Case IH arbetar med, sa han.
– Dessutom, med den innovativa tekniken för precisionsjordbruk som gjorts möjlig genom vårt AFS, Advanced Farming System, har vi möjlighet att diagnosticera problem på distans och avhjälpa dem under tiden maskinen är igång. Man kan även göra ändringar från gårdskontoret.
Case IH expanderar i alla effektklasser
Samtidigt sa Matthew Foster att även om Case IH är störst bland de största, kraftfullaste traktorerna och att detta segment är viktigt för företaget, är det viktigt att inte glömma små och mellanstora lantbruksföretag. De har exakt samma behov av innovativ och pålitlig teknologi.
– I vår europeiska strategi ”Spread the Red” arbetar vi för närvarande intensivt med att expandera utbudet av allroundtraktorer för mindre gårdar och gårdar med animalieproduktion. FPT-motorerna utgör en av många styrkor hos dessa traktorer.
Han betonade att Case IHs nätverk med kunniga och engagerade handlare är drivkraften bakom kampanjen ”Red Excellence” som stödjer företagets anspråk på att vara pålitlig och att alltid tillhandahålla mer än bara standardservice.
Europas lantbrukare är på investeringshumör vilket kan ge ett bra år för Case IH.
Europachefen, Matthew Foster, uttalade stor tillfredsställelse för framstegen i verksamheten inom hans område.
– Till dagens datum har vi haft ett glädjande år och vi har upplevt en kontinuerlig tillväxt i samtliga regioner. Till exempel har traktorförsäljningen ökat med nästan fem procent. I östra Europas tillväxtområden, inklusive Rumänien, Bulgarien, Serbien och Ukraina, ökar marknaden på ett väldigt positivt sätt. I början av året lanserades Case IH i dessa länder i samarbete med Titan Machinery, en av de ledande Case IH-handlarna i USA, och denna satsning verkar falla ut på ett lysande sätt.
Tydliga mål
Handlarna presenterades också för marknadsförings- och försäljningsplaner med ambitiösa mål för kommande år. Planerna kräver en total försäljningsökning på 50 procent till 2015. Detta innebär en ökning från 780 miljoner till över 1,16 miljarder euro.
Innovativ teknik
Handlarna presenterades för rad nya innovationer, från lågemissionsmotorer till den senaste transmissionsteknologin och kraftfullare Axial-Flowtröskor. Dessutom presenterades planer för förbättrad kundservice och högeffektivt logistiksystem för reservdelar, allt för att säkra en ännu bättre kundsupport.
Divisionerna för ny skördeteknologi och precisionsjordbruk introducerades också. Case IH använde konferensen för att presentera ett antal nyheter för första gången. Bland dessa kan den nya Farmall C-serien och den nya CVX-versionen av Case IH Magnum med den innovativa steglösa transmissionen, nämnas.

Relaterade artiklar