Jordbruksverket förbättrar ”Mina sidor”
Jordbrukverkets ”Mina sidor” har byggts om för att det ska bli lättare för lantbrukare att följa sina ärenden och hitta uppgifter om sitt företag. Sajten vänder sig precis som tidigare främst till lantbrukare och andra företagare på landsbygden, men målet är att på sikt skapa ett ”Mina sidor” som fler grupper kan ha nytta av. Även arbetet med att förbättra användarvänligheten för befintliga målgrupper fortsätter.
Det är i stort sett samma innehåll och funktioner som på gamla ”Mina sidor” men utseendet är nytt och följande förbättringar har Jordbruksverket gjort:
– en förstasida som ger dig en bättre översikt över dina uppgifter
– en tydligare och renare struktur som hjälper dig att hitta rätt
– en tydligare presentation av dina ärenden som gör det lättare att följa dem
– en presentation av din jordbruksmark
– en presentation av åtaganden för olika ersättningar
– ett responsivt Mina sidor, vilket innebär att det blir lättare att använda Mina sidor i mobilen.
Den som har många fullmakter kan enklare söka bland sina fullmakter och ta bort fullmakter från listan. Det är också nytt att man bara ser det som är aktuellt för den aktuella användaren. Olika användare möts därför av olika mycket information på ”Mina sidor”.
Utökade öppettider för frågor om SAM-ansökan
Från och med den 31 mars utökar Jordbruksverket och länsstyrelserna telefontiderna för att kunna ta emot och besvara frågor om jordbrukarstöden och SAM‑ansökan.
Sista ansökningsdag för årets SAM-ansökan är den 10 april.