Ny framtoning på KLS
Nya KLS fortsätter att ge Sverige bra mat med grunden i ett ansvarsfullt lantbruk och förenklar idag sitt bolagsvarumärke med en uppdaterad grafisk profil.
– Vår nya framtoning är ett sätt att synliggöra ett viktigt avstamp i bolagets strategi. Nu har vi nått fram till lanseringen av varumärket och jag tycker detta har varit en jättespännande resa som bara fortsätter. Vår vision är stark, det ska vara enkelt och självklart att välja bra svenskproducerad mat. Det ger matglädje!, säger KLS vd, Viktor Tornberg.
Med grunden i det svenska lantbruket har KLS varit en del av svensk livsmedelsproduktion i över 100 år. En resa där vi tillsammans med Sveriges lantbrukare och våra kunder, steg för steg, byggt upp en långsiktig och livskraftig verksamhet. Där geografisk närhet, omsorg om såväl djur som de råvaror som sen når våra matbord, är en självklarhet.
Genom att växla upp vår satsning på chark och förädlade produkter tar vi nästa steg för att fullt ut bli ett ledande svenskt matföretag. Svensk råvara har aldrig varit mer efterfrågad och ett starkt och levande svenskt lantbruk är viktigt för oss alla. Vi tror på ett ärligt mathantverk. Och vi vet att vår satsning innebär fortsatt hårt arbete där minskad klimatpåverkan, fortsatt ansvarsfull djurhållning och bra förutsättningar för svenskt lantbruk – är viktiga byggstenar.
Samtidigt vill vi även bidra till matglädje! Just därför firar vi att vi idag, den 4 maj, uppdaterar vårt bolagsvarumärke och att nya KLS får en samtida grafisk profil och framtoning som synliggör våra värderingar.