Originalreservdelar på nätet
Nya onlinebutiken MyCNHIStore innebär enkel beställning av rätt reservcel till Case IH. Med ett klick köps originaldelar snabbare och enklare för både kunder och återförsäljare
CNH Industrial har lanserat den nya e-handelsportalen för reservdelar och den fungerar för alla tre varumärken; Case IH, Steyr och New Holland.
Den nya e-handelsplattformen är en extra möjlighet när tidspress gör detta svårt att besöka återförsäljaren . Det gör urvalet och inköpsprocessen enklare och snabbare, vilket gör att kunderna kan hitta de delar som behövs exakt när de behövs.
MyCNHIStore lanseras i europeiska länder och inkluderar möjligheten att välja och beställa delar när som helst. Shoppingvagnar med flera märken och flera återförsäljare tillåter kunder att köpa delar till all sin utrustning oavsett märke/segment. Plattformen tillåter kunder att söka efter delar efter namn, artikelnummer, maskinmodellnummer, serienummer eller sparat fordon. På både en dator och en mobil enhet kan användare också se utrustningssammansättningar för att säkerställa att de beställer rätt del, och 360°-bilder av snabbare rörliga delar kan undersökas. Plattformen har redan lanserats på den brittiska marknaden för Case IH och New Holland Agriculture och fler länder följer.
– Tidigt förra året började vi planera tillägget av en ny försäljningskanal i Europa genom att skapa en onlinebutik för CNH Industrial originaldelar, säger Rosella Risso, Agriculture Segment, Global Parts & Service VP, CNH Industrial.
Hon berättar att de inser att vissa kunder i allt större grad föredrar att göra fler av sina affärstransaktioner online, särskilt av bekvämlighetsskäl.
– Denna nya webbplats låter kunderna navigera i reservdelskataloger och enkelt göra onlineköp av delar för upphämtning eller snabb leverans, vilket sparar tid. Den nya plattformen ger också en ny digital försäljningskanal och förbättrade affärsmöjligheter för våra återförsäljare.
Återförsäljare kan söka på webbplatsen efter marknadsföringskategori, och både de och deras kunder drar nytta av produktinnehåll som är optimerat för sökmotorer för att säkerställa att delar är lätta att hitta. Samtidigt drar kunderna nytta av ett helt nytt urval och köpupplevelse som gör det möjligt för dem att välja delar när som helst och var som helst via vilken enhet som helst för varumärkena Case IH, Steyr och New Holland från en unik adress. Webbplatsen ger full insyn i pris och tillgänglighet, plus leveranstid och kostnader, och behåller den professionella kompetensen hos CNH Industrial-återförsäljarnätverket för att hantera orderuppfyllelsen.
– Tack vare pilotåterförsäljarprogrammet, som lanserades förra året, har vi samlat in kundfeedback och säkerställt optimering av funktionerna för att bättre möta kundernas förväntningar, avslutar Rosella Risso.
CNH tillhandahåller ett dedikerat e-handelsteam som ansvarar för att stödja återförsäljare, men också utföra riktade, flerkanaliga digitala marknadsföringsaktiviteter, med innehåll optimerat för sökmotorer för att ge sin kunder en unik upplevelse anpassad för den enskilde kunden.