ANNONS

Praktiskt transportfordon med dieseldrift.

Med nya Workman MDX-D lanserar Toro företagets första arbetsfordon i mellansegmentet med en dieselmotor. Workmanseriens alla innovativa egenskaper gör den nya dieselmaskinen till ett kraftfullt och hållbart fordon med större vridmoment, bättre bränsleekonomi och överlägsen åkkomfort med SRQ (Superior Ride Quality).
MDX-D:s dieselmotor på 599 kubik från Kubota är vätskekyld, och håller längre än bensindrivna modeller. Med sin steglösa remtransmission genererar fordonet mer kraft, förbättrad dragkapacitet och bättre bränsleekonomi. MDX-D kan komma upp i en hastighet av 33,8 km/h och har en bränsletank som rymmer 24,6 liter, vilket förbättrar modellens produktivitet på arbetsplatsen.
En annan fördel med MDX-D är dess totala lastkapacitet på 750 kg, en av de bästa i klassen. Det förbättrade vridmomentet ger maskinen kraft att ta sig uppför sluttningar eller dra tunga laster och ger föraren möjlighet att maximera sin produktivitet och ta sig an även de svåraste jobben.
Föraren kommer också att uppskatta åkkomforten hos Workman MDX-D. Liksom övriga modeller i MD-serien kombineras stötdämpare med spiralfjädrar. Den patentskyddade Active In-Frame-ledade midjan gör att varje axel oberoende kan följa markens konturer. Denna unika SRQ-upphängning dämpar vid gropigt underlag, oavsett nyttolast, och ger föraren bättre komfort och kontroll.
Med det stora sortimentet av tillbehör och redskap till MDX-D kan produktivitet och prestanda förbättras ännu mer. En lyxig förarhytt, soltak och vindruta skyddar från sol, väder och vind. Överrullningsskydd (ROPS), frontskydd och kraftig stötfångare ger ökad stabilitet och skydd vid arbete i svår terräng. Med dessa och ett stort utbud andra tillbehör och redskap kan Workman MDX-D snabbt anpassas till nästan vilket jobb som helst, oavsett säsong.

Relaterade artiklar