Rätt reservdel – snabbt till gården
Kramp vill göra det enkelt för lantbrukare att handla från sin återförsäljare på nätet med direktleverans till sin eller återförsäljarens dörr. Kramp Online Service har under flera år funnits som en möjlighet för anslutna återförsäljare att erbjuda befintliga kunder. Nu blir det lättare för nya kunder att göra en intresseanmälan på Kramps hemsida, så att fler lantbrukare kan fortsätta jobba på.
Med Kramp Online Service kan lantbrukare handla hos sin lokala återförsäljare, fast även på nätet, och få paketen levererade till sin egen dörr eller till återförsäljarens butik.Nästan hundra av Kramps utvalda återförsäljare, Kramp Partners som de kallas, erbjuder Kramp Online Service till företagskunder. Som företagskund via en återförsäljare får man en egen inloggning till Kramps webbutik och får full tillgång till hela Kramps sortiment dygnet runt. Den intresserade kan själv välja vilken återförsäljare som den vill ansluta sig genom. Till skillnad från andra nätbutiker förblir återförsäljaren företagskundens närmaste kontakt och är den som företagskunden kan vända sig till med frågor och för teknisk rådgivning.
Anders Carlson är vd på Kramp och han säger:
– För Kramp är det viktigt att vi tillsammans med våra återförsäljare erbjuder lantbrukarna flexibla sätt att handla produkterna de behöver till sina jordbruksmaskiner, sin gård och boskapsskötsel. Vi har sett att Kramp Online Service är ett bra komplement till återförsäljarnas butiker, då det ger lantbrukaren möjligheten att handla när det passar dem och att kunna välja att få paketet levererat till dörren.
Det går att fylla i en intresseanmälan för att bli företagskund via en återförsäljare på Kramps hemsida redan idag. Återförsäljaren förblir företagskundens närmsta kontakt och dit kan hon eller han vända sig för kompetent teknisk rådgivning.