ANNONS

Rekordmånga väljer Audi

Efter årets första sex månader är Audis position på den svenska marknaden starkare än någonsin tidigare. Totalt 9 809 registreringar och en ackumulerad marknadsandel på 6,24 procent gör Audi till Sveriges tredje största bilmärke 2011.
De senaste åren har Audi konsekvent tagit marknadsandelar och ökat sin försäljning av nya bilar. Marknadens kanske bredaste modellprogram, i kombination med ett starkt varumärke, har resulterat i att fler bilköpare än någonsin väljer det tyska premiumvarumärket. Under juni månad noterades 1 745 registreringar vilket ger totalt 9 809 registreringar under första halvåret 2011. Den ackumulerade marknadsandelen på 6,24 procent (6,10 procent 2010) betyder också att Audi fortsatt är Sveriges tredje mest sålda bilmärke hittills i år.
– Utmärkande är att det är bredden i vårt starka modellprogram som bidrar till framgångarna, säger Jens Wetterfors, chef Audi Sverige. Dessutom har vi precis öppnat för försäljning av både nya Audi A6 Avant och Audi Q3 och intresset för båda dessa modeller från marknaden har varit mycket stort.
– Tillsammans med vårt engagerade återförsäljarnätverk fortsätter vi vår långsiktiga investering i varumärket och siktar i år på över 19 000 registreringar, vilket kan jämföras med drygt 16 100 i fjol vilket då var rekord, säger Jens Wetterfors.

Relaterade artiklar