S&H blir starkare i Västsverige
Som konsekvens av de förändringar som framtvingats av de större tillverkarna
inom maskinbranschen har överenskommelse träffats mellan Axima-gruppen och
Söderberg & Haak Maskin att Söderberg & Haak övertar samtliga aktier avseende Axima i Kungälv respektive i Veddige med omedelbar verkan. Bolagets nya namn blir Söderberg & Haak Väst AB.
Verksamheterna kommer att drivas vidare på oförändrat sätt, med varumärkena JCB, Krone och Amazone, samt New Holland och Case IH fram till 1 april 2017. Fr o m kommande årsskifte ingår även Deutz-Fahr samt eventuellt andra tillkommande varumärken som kärnorna i verksamheten. Härtill utfäster man långsiktigt att hålla igång servicen med reservdelar och verkstadstjänster för New Holland- respektive
Case IH-kunderna.
Som platschefer för driftställena verkar Martin Börjesson i Veddige och som tillförordnad Andreas Midtöy i Kungälv.
– Söderberg & Haak har både varit en mångårig leverantör med hög servicegrad, först till Veddige Bil & Traktor och sedan till Axima och samtidigt utgjort ett finansiellt ankare när vår verksamhet har förändrats, flyttats och expanderat, säger platschef Martin Börjesson, Veddige, i en kommentar.
– Att Söderberg & Haak nu tar över hela ägandet innebär att vi kan behålla den höga serviceandan och seriositeten som Veddigeanläggningen genom åren blivit känd för. Vi är samma personal med mångårig erfarenhet och vi fortsätter sätta våra kunder i fokus, tillägger Martin.
– Vår engagerade personal i Kungälv kan med detta besked, på samma sätt som tidigare, erbjuda kompetent hjälp med verkstadsarbeten, reservdelar och maskinförsäljning ,uttrycker Andreas Midtöy tillförordnad platschef i Kungälv
– Och detta från vår moderna anläggning här i Rollsbo industriområde.
– Här ser vi samtidigt exempel på vår vilja att etablera och vidareutveckla försäljningsställen i vårt eget namn”, kommenterar Thomas Svensson, vd för
Söderberg & Haak.
– Helt i enlighet med den uppdaterade affärsmodell som vi presenterade strax efter sommaren. Vi vill samtidigt inte begränsa varumärkesportföljen, utan hellre expandera den, avslutar Thomas.