ANNONS

Skånemejerier satsar på maraton

Kvargvarumärket Lindahls inleder ett nytt samarbete med Helsingborg Marathon. Hel- och halvmaran går av stapeln den 6 september 2025. Tillsammans ska varumärkena inspirera och motivera till en aktiv livsstil.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med Helsingborg Marathon. Det känns som en perfekt match mellan två varumärken som brinner för rörelse och hälsa, och blir ett ytterligare steg i vår långsiktiga satsning för att främja en aktiv livsstil, säger Gabriella Stajduhar, varumärkesansvarig för Lindahls.

Under Helsingborg Marathon kommer deltagarna att bjudas på Lindahls kvargprodukter. Med sin höga proteinhalt och många näringsämnen passar kvarg bra såväl före som under och efter träning.

Under hösten har Lindahls fler aktiviteter inplanerade med rörelse och hälsa i fokus. Mellan vecka 37–40 arrangerar Lindahls en tävling där deltagarna får möjlighet att vinna populära löparskorna HOKA Clifton 10 – en sko som kombinerar komfort, lätthet och prestanda. Mer information om tävlingen finns här från och med vecka 37.

I utvalda butiker kommer konsumenter dessutom få ett par specialdesignade löparstrumpor vid köp av två valfria produkter från Lindahls.

Relaterade artiklar