Inslag Första lasten sockerbetor skeppad till Danmark

2022-09-20
Nu är sockerbetskampanjen inledd men inte riktigt på samma sätt som vanligt.
Nordic Sugar tagit beslutet att skeppa 300 000 ton svenska sockerbetor till Danmark. Igår avgick fartyget Rix Partner med första lasten om 3000 ton betor från Trelleborgs hamn.

Senaste inslagen

Ny återförsäljare för Deutz-Fahr
Borgeby redo för årets fältdagar
Gödselspridaren ställer in sig själv
Reglerna för autonoma traktorer är på plats
Mostorps gård rustar för framtiden
Danmark går andra vägen
Agrio tillbaka till Sverige
Ny svensk gröda kan bli till biodiesel
Ingen jordbruksminister i Danmark
Berte Qvarns havresatsning
Kronan nära maxkapacitet
Föreläsning om lantbrukares motståndskraft
Ökad animalieproduktion kan kräva mer foder
Tufft för danskt lantbruk
Vår livsmedelsberedskap är ”farligt sårbar”
Biologisk betning mot rotdödare
Blomflugor testas mot bladlöss
Utfasningen av växtskyddsmedel slår hårdast mot insektsmedel
Animalieproduktionen visar delade signaler
Bra utveckling på sockerbetor