Inslag Lantmännen vill bli först med grön mineralgödselfabrik

2024-02-21
Lantmännen ska bli först i Sverige med fossilfri mineralgödselproduktion. Tillsammans med spanska gödseltillverkaren Fertiberia och Nordion Energi siktar de på att ha produktionen igång redan 2028. Något som skulle få stora positiva effekter på jordbrukets klimatpåverkan.

Senaste inslagen

Ny återförsäljare för Deutz-Fahr
Borgeby redo för årets fältdagar
Gödselspridaren ställer in sig själv
Reglerna för autonoma traktorer är på plats
Mostorps gård rustar för framtiden
Danmark går andra vägen
Agrio tillbaka till Sverige
Ny svensk gröda kan bli till biodiesel
Ingen jordbruksminister i Danmark
Berte Qvarns havresatsning
Kronan nära maxkapacitet
Föreläsning om lantbrukares motståndskraft
Ökad animalieproduktion kan kräva mer foder
Tufft för danskt lantbruk
Vår livsmedelsberedskap är ”farligt sårbar”
Biologisk betning mot rotdödare
Blomflugor testas mot bladlöss
Utfasningen av växtskyddsmedel slår hårdast mot insektsmedel
Animalieproduktionen visar delade signaler
Bra utveckling på sockerbetor