Inslag Bygga stall i egen regi

2017-12-21
Mattias Wistrand bedriver nötköttsproduktion med dikor i Sörmland. Han tog över föräldragården 2013 med 25 kor och ett månskenslantbruk. Han beslutade sig för att bygga nytt stall och idag har han 80 kor. Vi träffade honom under nötköttsdagen i Alnarp där han berättade om sitt stallbygge.

Senaste inslagen

Ny återförsäljare för Deutz-Fahr
Borgeby redo för årets fältdagar
Gödselspridaren ställer in sig själv
Reglerna för autonoma traktorer är på plats
Mostorps gård rustar för framtiden
Danmark går andra vägen
Agrio tillbaka till Sverige
Ny svensk gröda kan bli till biodiesel
Ingen jordbruksminister i Danmark
Berte Qvarns havresatsning
Kronan nära maxkapacitet
Föreläsning om lantbrukares motståndskraft
Ökad animalieproduktion kan kräva mer foder
Tufft för danskt lantbruk
Vår livsmedelsberedskap är ”farligt sårbar”
Biologisk betning mot rotdödare
Blomflugor testas mot bladlöss
Utfasningen av växtskyddsmedel slår hårdast mot insektsmedel
Animalieproduktionen visar delade signaler
Bra utveckling på sockerbetor