ANNONS

Fokus på teknisk support

För att frigöra kraft till den tekniska supporten anställer Grimme Skandinavien fler servicetekniker och en ny arbetsledare som ska koordinera insatsen på fältet och i verkstaden.

Till vänster ses Simon Abrahamsen som får ansvaret för Grimme inlagringsteknik. I mitten ses John Trane som är ny arbetsledare hos Grimme Skandinavien och till höger ses Jens Ole Hejlesen som blir teknisk chef.

Till vänster ses Simon Abrahamsen som får ansvaret för Grimme inlagringsteknik. I mitten ses John Trane som är ny arbetsledare hos Grimme Skandinavien och till höger ses Jens Ole Hejlesen som blir teknisk chef.

Utvecklingen går mot allt större och mer komplexa lantbruksmaskiner med avancerade hydraulsystem som ställs in och styrs elektroniskt. Det ställer stora krav på teknikerna som utför service på maskinerna, samtidigt som det kräver en gedigen uppbackning från både tillverkare och leverantör.

För att hålla sig à jour med utvecklingen har Grimme Skandinavien utökat och omorganiserat teamet som startar upp och utför service på nya och begagnade maskiner.

Känd man med nytt uppdrag
Jens Ole Hejlesen som hittills varit servicechef tillträder en ny tjänst som teknisk chef. Hans uppgift blir att serva både kunder och servicetekniker med sina stora tekniska kunskaper om produkterna från Grimme.

Han blir också en länk mellan försäljning och service så att kunderna får den bästa möjliga tekniska lösningen när de köper maskiner hos Grimme Skandinavien.
Jens Ole Hejlesen ska också bistå Grimme Skandinaviens servicecenter i Sverige och Finland samt de tre danska servicecentren med tekniskt kunnande.

Ny organisatör
Grimme har anställt John Trane att organisera serviceteknikerna i både verkstaden och på fältet. John är 48 år och kommer från en tjänst som servicechef inom bl.a. tryckeribranschen, där han har varit van vid att arbeta med snäva tidsramar. Till sin hjälp har han 18 kvalificerade servicetekniker som servar maskiner både ute hos kund och i verkstaden i Rødkærsbro. John har alltid direkt överblick över var de 11 servicefordonen är och kan därför snabbt dirigera om dem till en kund som behöver hjälp.

Fokus på inlagring
Den tidigare arbetsledaren Simon Abrahamsen får ansvaret för att se till att de maskiner som lämnar verkstaden, både nya och begagnade, är i avtalat skick och rätt utrustade. Samtidigt får han ansvaret för Grimmes breda utbud av inlagringsmaskiner. Maskinerna ingår ofta i avancerade processer på potatiscentraler och i fabriker där driftsäkerheten är viktig.

Simon Abrahamsen har de yrkeskvalifikationer och den tekniska expertis som krävs för att ge råd om de bästa lösningarna och kunna bygga driftsäkra system.

Med den nya strukturen där beställning av service separeras från svar på tekniska frågor tror vi att våra kunder kommer att komma fram på telefon snabbare och få den hjälp de behöver.

Dessutom har vi anställt två nya servicetekniker som förstärker vårt team från den 1 mars, säger VD Michael Hylleberg på Grimme Skandinavien.

Relaterade artiklar