NH ökar digitaliseringen
New Holland introducerar nya framsteg inom sin precisionsteknik för att göra jordbruket enklare, mer hållbart och effektivare för sina kunder.
FieldOps webb- och mobilplattform och Connectivity Included-funktionen blir en del av New Hollands teknikutbud, båda utformade för att hjälpa kunderna att få en sömlös upplevelse med New Hollands digitala och uppkopplade plattformar.
FieldOps går live
Den nya webb- och mobilplattformen FieldOps, som presenterades första gången i april 2024, är nu live och finns tillgänglig för nedladdning i iOS App Store och Android Play Store. FieldOps är ett mångsidigt verktyg för lantbruksstyrning som hjälper lantbrukare att öka sin produktivitet var som helst och när som helst genom att samla data och detaljer om lantbruksverksamheten i en plattform som är lätt att använda, förstå och koppla upp sig till.
FieldOps är utformat för att göra det möjligt för lantbrukare att se och övervaka alla sina CNH-maskiner på ett och samma ställe och det erbjuder en strömlinjeformad plattform för alla – oavsett kompetensnivå, gröda, region och storlek på verksamheten. Lantbrukarna kommer att kunna övervaka varje maskin i realtid1, fjärrstyra skärmar i hytten för att ge bättre feedback till sina förare och se lager av lantbruksdata – allt i en och samma plattform. FieldOps är byggt för att fungera på det sätt som kunderna vill, så att de kan göra mer med färre klick. Det nya, mer intuitiva gränssnittet ger användarna möjlighet att fatta mer välgrundade och snabbare datadrivna beslut som förbättrar deras verksamhet varje dag.
Kunderna kan ladda ner den nya mobilappen för att se sina uppkopplade maskiner. Befintliga MyPLM Connect-användare kan enkelt gå över till FieldOps: deras data kommer redan att finnas där när de loggar in.
För att göra datahanteringen ännu enklare för jordbrukarna har FieldOps över 40 API-anslutningar (Application Programming Interface) tillgängliga globalt , vilket skapar sömlösa integrationer med digitala plattformar från tredje part. Kunderna får välja hur de äger sina data, oavsett om de väljer att importera allt till FieldOps för att hantera eller exportera sina FieldOps-data för att använda dem på en annan plattform. Detta eliminerar behovet av onödig återinmatning av data, vilket gör den övergripande digitala upplevelsen enklare för lantbrukarens hela verksamhet.
Ny funktion Connectivity Included
“Connectivity Included” är en ny funktion som ger kunderna obegränsad uppkoppling utan återkommande abonnemangsavgifter på kvalificerade maskiner2. Detta erbjudande ger lantbrukare data i realtid och fjärrsupport utan att de behöver hantera eller förnya en prenumeration.
Det här är en helt ny metod för uppkoppling som gör data tillgängliga genom att helt enkelt göra dem till en del av maskinen. Som en basfunktion utökar den räckvidden och användbarheten för anslutna funktioner och hjälper lantbrukarna att förbättra sin produktivitet och användning av lantbruksdata samtidigt som de drar nytta av kostnadsfri, lättanvänd övervakning av data från sina maskiner, maskinparker och fält.
Intresserade kunder med befintliga maskiner och kompatibla telematikmodem kan köpa Connectivity Included-funktionalitet för en engångsavgift för att också dra nytta av förenklad abonnemangshantering. New Holland uppmanar kunderna att kontakta sin lokala New Holland-återförsäljare för mer information.
Carlo Lambro, chef för New Holland , säger:
– Med dessa framsteg i vårt öppna digitala ekosystem lägger vi till nya milstolpar i vår pågående globala innovationsresa för att göra den dagliga verksamheten mer effektiv och produktiv för jordbrukare. Dessa projekt är utformade 100 procent kring våra kunder och återförsäljare, för att tillhandahålla data och hjälpa dem att öka produktiviteten och minska kostnaderna. Vi är fast beslutna att kontinuerligt förbättra alla våra tjänster för att göra New Hollands digitala upplevelse ännu mer öppen och tillgänglig.