ANNONS

0 i utsläpp

För STILL är elektriska truckar den framtida lösningen inom intralogistik. Försäljningen av eltruckar i Europa har varit högre än förbränningsdrivna truckar sedan 2009. STILL ser detta som en ihållande trend och därför vill STILL rådgiva sina kunder inom detta område. Användarna bör förstå utvecklingen så att de kan anpassa sig till och göra långsiktiga planer för denna trend redan idag. Med sin kampanj “Mission: Zero Emission” ger STILL information om varför det finns en trend mot ökat användande av eltruckar och varför förbränningsdrivna truckar ändå inte är överflödiga samt varför kunderna gör klokt i att använda STILL-truckar.

LL

Den som tittar i detalj på de europeiska försäljningssiffrorna för truckar kommer att upptäcka att det under de senaste fem åren har sålts mer eltruckar i Västeuropa än förbränningsdrivna truckar. Även i Östeuropa, där förbränningsdrivna truckar tydligt dominerat, har ledningen krympt till ett minimum sedan 2009. För STILL är denna utveckling förståelig och tilltalande. Varumärket representerar inte bara en ledande leverantör av intralogistiska lösningar över hela världen, utan har också ett brett sortiment av effektiva elektriska och förbränningsrivna truckar sedan många decennier.

Därför har STILL ett särskilt intresse av att förklara för potentiella kunder bakgrunden till den ökande trenden mot el och vill ge dem bästa möjliga rådgivning inför framtida beslut. STILL gör detta genom motviktstruckarskampanjen “Mission: Zero Emission”.

Tumregeln i det förflutna var “eltruckar används inomhus och förbränningstruckar utomhus”. Även om denna tumregel blev föråldrad för länge sedan, har ändå trenden förstärkts påtagligt igen sedan 2009. Orsakerna till detta är de tre viktigaste drivkrafterna för utvecklingen. För det första: elektriska truckar blir allt mer kraftfulla och används alltmer inom användningsområden som tidigare reserverats för dieseltruckar. För det andra: eltruckar är bättre för miljön och de anställdas hälsa eftersom de inte släpper ut några föroreningar alls. För det tredje: diesel är en allt knappare resurs som otvivelaktigt kommer att bli allt dyrare på medellång till lång sikt, trots dess nuvarande låga pris. Batteridrivna truckar övertygar även med sina betydligt lägre driftskostnader.

 

Samtidigt innebär den stigande försäljningen av eltruckar inte att förbränningstruckar snart är föråldrade. Tvärtom: truckar som drivs med diesel eller gasol har, inom överskådlig framtid, inte något alternativ inom vissa användningsområden. “Mission: Zero Emission” förklarar inte bara vilka dessa områden är, utan också varför kunderna gör klokt i att använda STILL RX 70, dieseltruckar, inte bara av miljöskäl, utan hur de kan minimera sina kostnader samtidigt.

 

Många leverantörer monterar partikelfilter som standard på sina truckar för att möta den allt strängare europeiska avgasnormen, vilket är helt onödigt på nästan alla STILL RX 70 truckar. Tack vare det effektiva dieselelektriska drivsystemet producerar STILL truckar inte så mycket föroreningar som behöver filtreras – säkerligen den mest kompletta lösningen ur miljösynpunkt. Dessutom har RX 70 truckar de lägsta förbrukningssiffrorna jämfört med konkurrenterna.
– För STILL är miljövänlig, ekonomisk drivteknik och hållbar, intelligent effektivitet framtiden, säger Thomas A. Fischer, STILL Chief Sales Officer och Marketing Director. I samband med “Mission: Zero Emission” kampanjen vill vi visa våra kunder att STILL är den optimala partnern inom det här området.

Relaterade artiklar