ANNONS

Exakt koll på maskinflottan

John Deere släpper Operations Center PRO, en helt ny nivå av John Deeres tidigare  Operations Center. Det nya är byggt specifikt för leverantörer av lantbrukstjänster, exempelvis maskinstationer, som kräver specialiserad kolla på maskinerna och logistikhanteringskapacitet utöver vad som för närvarande tillhandahålls med Operations Center.

Operations Center PRO Dispatch, det första specialiserade verktyget inom Operations Center PRO, integrerar funktioner från AgLogic, John Deeres tidigare dispatchlösning, i Operations Center finns verktyg för hantering av flottor och data. Operatörer tar emot och hanterar arbetsorder från PRO-sändningssystemet på en mobilapp som fungerar för alla utrustningsmärken, vilket ger en komplett lösning för dem som säljer lantbrukstjänster.

Operations Center PRO Dispatch integreras med de flesta ledande back-office-system för återförsäljare och ger ett konstant flöde av arbetsorder mellan traktor/maskin och back-office-systemet för fakturering. Arbetsledaren kan även se utrustning och arbetsplats och status i realtid, analysera maskinproduktivitet och enkelt hantera agronomisk data för kunder.

Nytt för Operations Center PRO Dispatch, är möjligheten att även skicka arbetsorder direkt till Generation 4-skärmar som kommunicerar med JDLink-modem, utan operatörsinmatning.
– Detta automatiska flödet av data minskar operatörens inställningstid och datainmatningsmisstag, säger Ryan Stien, marknadschef för John Deere.

Han berättar vidare att Operations Center PRO hjälper företagen att effektivt hantera maskinparken och agronomisk data på samma plattform som många av deras lantbrukskunder använder för närvarande. Detta gör att återförsäljare kan betjäna sina kunder mer effektivt samtidigt som lantbrukarna får kontroll över sin data genom säker behörighetshantering.

Relaterade artiklar