ANNONS

Ny visningshall i Lauingen

Nu när produktionsanläggningen i Lauingen vid Donau nästan är färdig, tar SDF Group ytterligare ett steg mot framtiden “Made in Germany”. Den nya DEUTZ-FAHR ARENA, ett toppmodernt besöks- och utbildningscenter ska byggas mitt emot produktionsanläggningen och får en golvyta på 3 800 kvm.

Totalt får den nya tvåvåningsbyggnaden en volym på 38 000 m3 och inkluderar bl.a. en utställningshall, ett DEUTZ-FAHR museum, en biograf, en butik, servering samt konferens- och utbildningslokaler. En omfattande testbana är också planerad. Här får besökare möjlighet att utforska allt om tillverkaren av högteknologiska traktorer ”Made in Germany”, personligen möta framtiden i detalj och uppleva enskilda modeller på nära håll.

Anpassad
Den yttre fasadens utformning är perfekt anpassad efter produktionsanläggningen.
– Båda byggnaderna representerar nu varumärket DEUTZ-FAHRs andemening, högteknologi ”Made in Germany” på ett utmärkt sätt, säger Rainer Morgenstern, ledningsgruppens talesperson för DEUTZ-FAHR i Tyskland. Han tillägger: – Dessutom har flera möjligheter öppnats tack vare den nya infrastrukturen, presentations- och konferensteknologin samt den gastronomiska upplevelsen som erbjuds. I framtiden kommer vi att få mer än 10 000 besökare per år och utbilda 3 000 återförsäljare med högteknologisk utrustning. Morgensternliten

Byggnationen av den nya DEUTZ-FAHR ARENA påbörjades i maj 2016 och kommer att stå klar för användning i början av 2017. Fyra fakta om DEUTZ-FAHR ARENA:  •Ett nytt kundcenter i Lauingen •	En golvyta på 3 800 m2 och en interiörvolym på 38 000 m3 •	Ett nytt museum och en ny utställningshall med servering, bio och utbildningslokaler •	Mer än 10 000 besökare och utbildningstillfällen för 3 000 återförsäljare per år

Byggnationen av den nya DEUTZ-FAHR ARENA påbörjades i maj 2016 och kommer att stå klar för användning i början av 2017.
Fyra fakta om DEUTZ-FAHR ARENA:
• Ett nytt kundcenter i Lauingen
• En golvyta på 3 800 m2 och en interiörvolym på 38 000 m3
• Ett nytt museum och en ny utställningshall med servering, bio och utbildningslokaler
• Mer än 10 000 besökare och utbildningstillfällen för 3 000 återförsäljare per år

Relaterade artiklar